SFO

SFO´en på Thurø Skole

SFO´en er et pædagogisk dagtilbud for Thurø Skoles børnehaveklassebørn, samt børn fra 1. og 2. klasse.

I modsætning til skolen, som jo er børnenes arbejdsplads, er vi det sted, hvor børnene tilbringer fritiden, og vi lægger derfor stor vægt på børnenes frihed til at vælge aktiviteter og leg efter lyst og behov.

Med indførelse af Helheds- og idrætsskole har fritidsordningens hverdag ændret sig markant. Børnenes skoledag er blevet længere og tiden hos os dermed kortere. Børnene har fået nye behov og det har blandt andet betydet eftermiddagsmad umiddelbart efter skoledagens afslutning og valgfrihed til alle eftermiddagens aktiviteter.

I alle ferier hygger vi os stadig rigtig meget med anderledes aktiviteter og tid til fordybelse.

SFO`ens og skolens værdigrundlag er bygget på værdierne fællesskab, ansvarlighed, selvværd og tryghed - værdier vi i det daglige gerne vil praktisere og også give videre til børnene.

I vil som forældre opleve, at SFO´en - i modsætning til børnehaverne – har færre resurser, også personalemæssigt, og det vil bl.a. afspejle sig i, at børnene meget hurtigt må lære forskellige aktiviteter selv. Dette gælder alt, lige fra at rydde op efter sig, at binde sine egne snørebånd, selv at sætte en leg i gang og til at huske at få sin jakke med hjem.

I kan hjælpe jeres barn ved at støtte det i dets arbejde med at lære dette.

Læs mere om SFO'en mål og indhold her.

Mål og indholdsbeskrivelse

Shape Created with Sketch.