Fordybelsesdage

På Thurø Skole har vi fordybelsesdag hver fredag fra kl. 8.00 – 13.50 for alle klasser.

Fordybelsesdagene er en del af mangfoldige læringsmiljøer, hvor vi ugentligt kan tilbyde eleverne en anderledes skoledag med variation og plads til fordybelse.  Hver årgang arbejder sammen hele dagen med de samme voksne og med afsæt i et eller flere fag eller et tværfagligt tema. Det giver lærere og pædagoger på årgangen gode muligheder for at arbejde med Co-teaching i forskellige former, med afsæt i fælles planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisningen.

Vi ønsker med fordybelsesdagene at:

• skabe en mere varieret skoledag med mulighed for varieret undervisning herunder bevægelse i undervisningen
  • booste den åbne skole
  • give eleverne større mulighed for faglig og social fordybelse
  • skabe større motivation hos eleverne for at gå i skole
  • arbejde med relationer til eleverne og imellem eleverne. Det giver fordybelsesdagene en særlig god mulighed for.

De hele fordybelsesdage

• gør det muligt at komme ud af huset
  • giver mulighed for at invitere eksterne ind i huset
  • kan give bedre muligheder for holddeling på forskellige måder