Thurø Skole kort fortalt

På Thurø Skole tilbyder vi mangfoldige læringsmiljøer, hvor eleverne oplever, at de udvikler faglige kompetencer, har plads og deltagelsesmuligheder i fællesskabet, har mulighed for at engagere sig og få ro til fordybelse og kreativ udfoldelse. På Thurø Skole går trivsel og faglighed med andre ord hånd i hånd.

Vi har høje og positive forventninger til alle elever og vi arbejder for, at alle elever oplever, at de lykkes, og at de er gode nok, som de er. Eleverne skal motiveres af den daglige undervisning, så de får lyst til læring, mod på livet og styrke til at klare modstand.

Både de store og små fællesskaber vægtes højt her på Thurø Skole. Vi ønsker, at eleverne oplever tryghed og trivsel, oplever voksne med overskud og tid til den enkelte og at eleverne tilbydes gode muligheder for at lege og få kammerater.

Forældreopbakningen på skolen er stor. Vi arbejder tæt sammen med den enkelte familie, og vi vægter et højt informationsniveau og en tydelig og god kommunikation med alle.

Vi er en folkeskole i Svendborg Kommune. Skolen har lige nu ca. 315 elever fra 0. – 6. klasse og ca. 35 lærere og pædagoger. Elevtallet er i disse år støt stigende, da tilflytningen til Thurø er markant. Vores SFO benyttes af elever op til 2. klasse, hvorefter eleverne fra 3. klasse kan benytte juniorklubtilbuddet, Knasten.

Thurø Skole er en moderne og tidssvarende skole. Vi har gode faciliteter med renoverede klasseværelser, flotte fagmiljøer, multisal, fælles bibliotek, stort legeareal og i det hele taget generelt god plads inde og ude.

Thurø Skole bruges af alle borgere i lokalsamfundet til undervisningsmæssige og kulturelle formål. Skolen vægter åben skole og tilrettelægger undervisningen, så den i alle fag i videst muligt omfang udnytter de lokale muligheder. Vi bruger den smukke natur og de muligheder, der er på Thurø, som fx sejlcenteret og de nærmeste omgivelser, i og omkring Svendborg.