Hverdagen i SFO

Morgen:

Vi åbner kl. 6.30 og starter dagen med at tilbyde børnene morgenmad indtil 7.30 og hygge, indtil de bliver sendt i skole 7.50.

Middag:

Børnene går fra klassen til SFO´en når de har fri, og ofte har deres pædagog været med i skolens sidste timer.

Eftermiddag:

Eftermiddagen står i legens tegn, men vi arrangerer også aktiviteter for børnene. Det kan være en eftermiddag på ”Kvisten” (vores dejlige lokalitet på skolens gamle boldbane), leg i multisalen, forskellige kreative værksteder og meget andet.

Vi forsøger så vidt muligt at tage udgangspunkt i børnenes egne interesser og behov.

Hvis I skal hente jeres barn på Kvisten, vil vi henstille til jer, at I parkerer i Kirkestræde eller ved Plejehjemmet og at I derefter henter jeres barn til fods.

Kirkestræde er privat vej, og den øverste del af vejen op til Knasten bruges af Knasten til aktiviteter på cykel, rulleskøjter m.m.

Eftermiddagsmad:

I Fritidsordningen serverer vi et let eftermiddagsmåltid for alle børn når de har fri fra skole, så de har energi til resten af dagens aktiviteter.

Fremmødekontrol: I skolefritidsordningen har vi fremmødekontrol.

Børnene hjælper os med kontrollen, da de selv skal ”tjekke” ind, når de kommer, og ”tjekke” ud, når de bliver hentet eller går hjem.