Nye børn, syge børn og lidt om forventninger

Nye børn:

Vores nye årgang starter som Forårs-SFO børn allerede 1. april.

Derfor er de godt kendt med både SFO´en og personalet, når de starter i børnehaveklassen.

Syge børn:

Vi modtager ikke syge børn i skolefritidsordningen. Som tommelfinger-regel skal barnet være så rask, at det kan deltage i aktiviteter både ude og inde, når det er i skolefritidsordning.

Lidt om forventninger:

Da vores hverdag i høj grad præges af de forventninger, I har til os, og også af de forventninger, vi har til jer, er det vigtigt for os, at I ved følgende:

Vi forventer, at I støtter jeres barn i arbejdet med at blive selvstændigt, og dermed hjælper det til at få en god start i skolefritidsordningen.

Det er vigtigt, at I sørger for, at barnet er vel forsynet med skiftetøj, regntøj, gummistøvler m.m., og at barnet ved hvilket tøj – med navn i -barnet har med i skole.

Det er også vigtigt, at barnet ved, hvem der henter og hvornår. Så skal barnet ikke spekulere på det hele dagen.

Har barnet haft en dårlig morgen, eller er det præget af ting, der er sket i familien (krise/sorg), er det meget vigtigt, at I informerer os om det, så vi kan tage hånd om barnet og dets situation.