Samarbejde

Samarbejdet med skolen:

I Svendborg Kommune blev der i 2005 vedtaget en indskolingsmodel, der betyder, at der bliver et tættere samarbejde mellem indskolingens lærere og pædagogerne fra SFO´en.

Vi har i skoleårene 2005-2020 arbejdet sammen med gode resultater, og dette samarbejde fortsætter.

Den nye skolereform har fra 2014 betyder, at der nu er endnu flere timer til samarbejde mellem lærere, pædagoger og børn.

Et af de kommunale indsatsområder er ”Den inkluderende folkeskole”, og dét, at pædagogerne er med i skoletiden gør bl.a., at det bliver nemmere at rumme børn med særlige behov, og at der bliver sat mere fokus på at få skabt gode sociale klimaer i klasserne/børnegrupperne.

Treparts-samtaler og forældremøder:

Pædagogerne fra SFO´en deltager i treparts-samtaler og forældremøder i de klasser, de samarbejder med.

Samarbejdet med skolen og deltagelse i ovennævnte møder betyder, at både I som forældre og også børnene vil opleve skole og SFO som en større helhed i hverdagen.

Børn på Thurø:

Vi arbejder også tæt sammen med børneinstitutionen på Thurø, omkring overgangen fra børnehave til skole og fritidsordning, fra dette skoleår kaldet Forårs-SFO.

Nyhedsbreve og informationer:

I SFO´en skriver vi et antal gange om året et nyhedsbrev til jer. Nyhedsbrevene indeholder informationer om kommende arrangementer, om hverdagen i SFO´en og om store og små, men vigtige begivenheder.

På afdelingens opslagstavle kan I finde flere informationer om arrangementer og aktivitetstilbud fra skole og nærområde.